HANDELSBETINGELSER

Handelsbetingelser hos GoFresh

Priser
Hos GoFresh er alle priser i danske kroner og angivet inkl. moms og afgifter. Vi forbeholder os ret til at ændre i priserne fra dag til dag uden forudgående samtykke. Der tages forbehold for udsolgte varer.

Betaling
GoFresh modtager betaling med VISA-Dankort, VISA, VISA Electron, Mastercard. Betalingen vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes. Alle beløb er i danske kroner og inkl. moms. Der tages forbehold for prisfejl og udsolgte eller udgåede varer.

Levering
GoFresh tilstræber at afsende ordren samme dag, hvis den er indgået inden kl. 15 ellers sendes ordren næstfølgende hverdag. Vi sender til hele Danmark, men leverer ikke til udlandet, Færøerne og Grønland.
Dine varer sendes med GLS og vil blive leveret 2-4 hverdage efter bestillingen.

Reklamationsret
Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation. Du kan få varen ombyttet, pengene retur eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert håndtering af produktet. Du skal reklamere i "rimelig tid" efter du har opdaget manglen/fejlen. 

Ved returnering, reklamation eller fortrydelse sendes til:
GoFresh
Nærumgårdsvej 1
2850 Nærum
Der modtages ikke forsendelser pr. efterkrav.

Refusion
Hvis der er tale om refusion, bedes du medsende bankoplysninger i form af reg nr. og konto nr, så det aftalte beløb kan overføres. Disse oplysninger kan uden risiko oplyses pr. mail eller anden elektronisk form, da det ikke er følsomme oplysninger og kun vil blive anvendt til vores opfyldelse af refusionen.

Varer undtaget fortrydelsesretten
Følgende varetyper indgår ikke i fortrydelsesretten:
  • Varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.
  • Forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er brudt efter leveringen.
  • Varer, hvor plomberingen er brudt.

Returnering
Du skal sende din ordre retur uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har gjort brug af din fortrydelsesret. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med returnering. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket ordentligt ind. Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen. 
Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering og til, vi har modtaget den retur. Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Varens stand ved returnering
Vi modtager af hygiejnemæssige årsager ikke prøvede og brugte varer retur. Hvis varen er åbnet og været i munden, betragtes den som brugt og kan ikke returneres, da varens handelsmæssige værdi er tilintetgjort. For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså ikke afprøve varen eller tage den i brug.

Tilbagebetaling
Fortryder du dit køb og er produktet ubrugt, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os retur. Ved anvendelse af fortrydelsesretten, refunderes alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (undtaget ekstra omkostninger som følge af dit valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at gøre brug af fortrydelsesretten. Tilbagebetaling gennemføres med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
Vi kan tilbageholde beløbsrefunderingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Persondatapolitik
For at du kan indgå aftale med os og handle på vores hjemmeside, har vi brug for følgende oplysninger om dig:

Navn
Adresse
Telefonnummer
E-mailadresse
Oplysning om hvad du har købt

Vi behandler dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig, og for at kunne behandle henvendelser vedrørende dit køb. Behandlingen sker efter reglerne i vores persondatapolitik for GoFresh. Heri kan du læse mere om, hvordan dine oplysninger behandles, hvornår de slettes, og hvilke rettigheder du har som registreret.

Klagemuligheder – oversigt og links:
Har du en klage over et produkt, købt i vores Webshop, kan der sendes en klage til:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
Link: www.forbrug.dk